zum Inhalt springen

Bücher:

Kutzbach, Konstanze. 2011. Gender und Sport: Der Jugendroman zwischen pädagogisch-didaktischem und literarästhetischem Anspruch. Pedocs.

Kutzbach, Konstanze. 2010. OurSelves at War: Metaphorizations of Identity on the Borderline in Twentieth-Century Anglophone Literature. Trier: WVT.

Rezensiert: Florian Andrei Vlad. 2010. “Going Rogue with Baudrillard: A Radical Re-Assessment of War Literature”. In: KULT_online 25. Universität Giessen. http://gcsc.uni-giessen.de/wps/pgn/home/KULT_online/25-18/

Rezensiert: Rainer Emig. 2012. ”OurSelves at War: Metaphorizations of Identity on the Borderline in Twentieth-Century Anglophone Literature”. Anglistik 23.1: 232-233.

Kutzbach, Konstanze, and Monika Mueller, eds. 2007. The Abject of Desire: The Aestheticization of the Unaesthetic in Contemporary Literature and Culture. Amsterdam: Rodopi.

Artikel:

Kutzbach, Konstanze. 2018. “Australian Tropes of Nature: Representation and Appropriation in EFL Teaching”. Pedocs.

Kutzbach, Konstanze. 2013. “From English Studies to English Didactics: An Academic Map of Transfer for a University Curriculum”. Pedocs.

Kutzbach, Konstanze, Sarah-Maria Steffens. 2010. Rubrik Fortbildung. “Englisch im Kontinuum: Paving the Way”. Grundschulmagazin Englisch 4: 37-38.

Kutzbach, Konstanze. 2007. “The Two-…, One-…, None-Sex Model: The Flesh(-)Made Machine in Herman Melville’s ’The Paradise of Bachelors and the Tartarus of Maids’ and J. G. Ballard’s Crash. In The Abject of Desire: The Aestheticization of the Unaesthetic in Contemporary Literature and Culture, edited by Konstanze Kutzbach and Monika Mueller. Amsterdam: Rodopi. 181-196.

Kutzbach, Konstanze, and Monika Mueller. 2007. ”Introduction”. In The Abject of Desire, edited by Konstanze Kutzbach and Monika Mueller. Amsterdam: Rodopi. 7-17.

Kutzbach, Konstanze. 2004. “AnyBody’s Simulacra: A Theoretical Approach to (Post-Gender) Identity”. gender forum 7, Anbody’s Concerns II. http://www.genderforum.uni-koeln.de/anybody2/kutzbach.html

Kutzbach, Konstanze. 2003. “The Hard-Boiled Pattern as Discursive Practice of Ethnic Subalternity in Jakob Arjouni’s Happy Birthday, Turk! and Irene Dische’s Ein Job.” Sleuthing Ethnicity: The Detective in Multiethnic Crime Fiction. Ed. Dorothea Fischer-Hornung and Monika Mueller. Madison, Teaneck: Fairleigh Dickinson UP, 240-259.

Rezensionen:

Kutzbach, Konstanze. Rez. „Mattes, Wolfgang. Methoden für den Unterricht: 75 kompakte Übersichten für Lehrende und Lernende.“ Paderborn: Schöningh, 2002. Pädagogik 57.3 (März) 2005: 36-37.

 

SONSTIGES:

Seminarinterne Materialien:

Essentials: Wegweiser der ES

Examensmerkblatt Fachdidaktik (3/2011)